Instrukcja wymiany oleju Ford S-MAX Mondeo 2.0 TDCI 163 KM DW10C / Peugeot Citroen 2.0 HDI

Instrukcja wymiany oleju Ford S-MAX Mondeo 2.0 TDCI 163 KM DW10C / Peugeot Citroen 2.0 HDI

Opisana tutaj procedura jest odpowiedzią na film, który jest dostępny na portalu YouTube, w którym jest pokazane że trzeba zdemontować pół silnika, żeby wymienić olej, a w szczególności filtr oleju. Nic bardziej mylnego. Całość zajmuje kilkanaście minut nie licząc czasu jaki damy na spłynięcie starego oleju z miski.

Niniejsza instrukcja dotyczy wymiany oleju w samochodach:

  • Ford S-MAX 2.0 TDCI 163 KM silnik o oznaczeniu DW10C
  • Ford Mondeo 2.0 TDCI 163 KM silnik o oznaczeniu DW10C
  • Peugeot 2.0 HDI
  • Citroen 2.0 HDI

Potrzebować będziemy olej w ilości chyba 5.5 litra wg instrukcji. Ja kupiłem SHELL HELIX ULTRA PROFESSIONAL 5W30 z aprobatą FORD WSS-M2C913-C bańkę 5 litrów + 1 butelkę 1 litr. Jakie jest oznaczenie filtra oleju nie pamiętam, ale w sklepie internetowym teraz patrzyłem, że chyba dla silników DW10C 2.0 TDCI 163 KM ma oznaczenie fabryczne FORD indeks: 2037668 / 1682001, nr fabryczny: 9M5J-9176-AA / 9M5Q-9176-AA.

Po pierwsze podnosimy pokrywę maskownicę silnika, po prostu pociągając ją do góry.

Do odkręcenia korka oleju w misce oleju będziemy potrzebować klucz o rozmiarze 21 mm, czyli o takiej samej średnicy jak klucz do kół.Do zlania zużytego oleju potrzebujemy kuwetę wielkości około 5 litrów, tak żeby był zapas.

Do odkręcenia korka filtra oleju potrzebny jest klucz oczkowy o średnicy 27 mm. Ja kupiłem klucz oczkowy w markecie budowlanym i przeciąłem go na pół. Ważne jest że musi mieć krótką rączkę, żeby można było nim operować w małej przestrzeni jaka jest w okolicy korka filtra oleju. Jeśli ktoś ma możliwość kupić jakiś lepszy klucz polecam, bo ten z marketu był luźny, lepszy by był taki bardziej spasowany.

Teraz najważniejsza sprawa. Jak dostać się do korka filtra oleju. Na filmie z YouTube osoba odkręca wiele części z silnika, a w rzeczywistości wystarczy podnieść do góry i odczepić z zaczepu wlew oleju. Nie ma tam żadnego zatrzasku. Wlew oleju wisi po prostu na haczyku na obudowie silnika, czy jakoś tak. Poniżej na zdjęciu pokazuję jak go zdjąć, widać uchwyt.

Teraz trochę gimnastyki. Wkładamy klucz i odkręcamy filtr. Wyciągamy filtr i montujemy nowy, dokręcamy z powrotem. Warto zabezpieczyć się w ręczniki papierowe i podłożyć je w okolicy filtra żeby nie polać silnika, bo potem będzie się wypalał i brzydko pachniał. Na zdjęciach może się wydawać, że dostęp jest trudny. Faktycznie może nie jest idealnie łatwy, ale można sobie poradzić, nie ma tragedii.

Poniżej w galerii ułożyłem zdjęcia z relacji z wymiany w kolejności wykonywanych operacji.

Podsumowując wymiana filtra oleju jest raczej łatwa, tylko można się pobrudzić. Potrzebny jest też najlepiej kanał, podnośnik bądź inny najazd żeby odkręcić korek spustowy w mice oleju. Jeśli ktoś ma ochotę pomajsterkować, to polecam wymienić olej samodzielnie.

Kasowanie inspekcji oleju

Jeśli komuś wyskakiwała wcześniej kontrolja inspekcja oleju można skasować komunikat. Nie ma znaczenia czy masz automat, czy skrzynię manualną – przy wyłączonym zapłaonie wciskasz i trzymasz wciśnięte pedały gazu i hamulca. Właczasz zapłon i na ekranie Concers pojawia się komunikat, że trwa kasowanie inspekcji. Pedały trzymasz nadal wciśnięte, klikasz OK na kierownicy. W każdym razie chwilę to twa żanim komputer pomyśli, więc nie puszczajcie pedałów pod żadnym pozorem zanim nie pojwi się komunikat że inspekcja została skasowana. Gotowe.

Galeria

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.