Skrzynia automatyczna Powershift szarpie – dowiedz się jak usunąć szarpanie skrzyni

Skrzynia automatyczna Powershift szarpie – dowiedz się jak usunąć szarpanie skrzyni

Bardzo dużo osób sądzi, że jak skrzynia automatyczna Powershift w ich Fordzie zaczyna szarpać, to wiąże się to ze zbliżającym się drogim remontem i naprawą skrzyni, albo co najmniej z koniecznością wykonania kalibracji.

Moim zdaniem w większości przypadków problem nie tkwi w złym stanie skrzyni.

Problemem jest zużyty akumulator.

Wystarczy wymienić akumulator na nowy i problem ustępuje od ręki.

Skrzynia automatyczna Powershift marki Getrag ma ten problem, że jeśli bateria w samochodzie nie trzyma napięcia, to zawieszają się elektrozawory.

Łatwo to zaobserwować właścicielom aut, którzy mają je długo. Zaczyna się od takiego zgrzytnięcia (gzytnięcia) raz na jakiś czas. Zdarza się raz na miesiąc, dwa. Potem zaczyna się nasilać. Raz na tydzień. A następnie w miarę jak bateria traci swoje właściwości dzieje się to kilka razy podczas jednej trasy.

Na początku to jest tylko dźwięk. Później przeradza się to, może nie do końca w szarpnięcie, ale takie dziwne uczucie poślizgu sprzęgła. Trzeba przyznać, że wtedy zachowanie skrzyni zaczyna być dziwne dla kierowcy. Zaczyna być odczuwalny brak płynności zmiany biegów podczas przyśpieszania.

Nie trzeba robić adaptacji sprzęgieł czy kalibracji skrzyni. Adaptację (kalibrację) robi się tylko w przypadku wymiany zestawu sprzęgieł. To jedna czynność, tylko ludzie różnie ją nazywają. Jedni mówią o kalibracji skrzyni, a inni o adaptacji sprzęgieł. To jest jedna czynność opisana w procedurze naprawy. Można ją także wykonać z poziomu aplikacji Forscan w telefonie, jeśli ktoś posiada interfejs diagnostyczny do połączenia OBDII z telefonem przez Bluetooth.

Nie trzeba wymieniać oleju. Zmiana oleju nic nie poprawi. Nie spowoduje, że szarpanie ustanie, że skrzynia przestanie szarpać. Olej w skrzyni Powershift wymienia się wg zaleceń producenta przy przebiegu 60 tys. km. Użytkownicy forum Forda zalecają wymianę oleju już przy 40 tys. km. Przychylam się do tej opcji.

Warto oczywiście wcześniej sprawdzić, czy skrzynia nie pozostawiła w pamięci komputera błędów. Ale jeśli błędów w komputerze brak, to moim zdaniem wystarczy zmienić akumulator na nowy. Przynajmniej ja mam takie doświadczenia.

U mnie to było tak, właśnie że objawy zaczynały się powoli nasilać. Na początku to zgrzytnięcie było raz na jakiś czas. Teraz było już często. Co ciekawe bezpośrednio po wymianie akumulatora na nowy problem z płynnością zmiany biegów nadal występował. Na noc włączyłem nowy wymieniony akumulator na ładowanie i następnego dnia problem szarpania skrzyni całkowicie ustąpił.

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.