Moja opinia o tarczach i klockach hamulcowych marki TRW

Moja opinia o tarczach i klockach hamulcowych marki TRW

Z tego wpisu dowiecie się jak jest jakość tracz hamulcowych marki TRW i czy warto je kupić i zamontować w swoim samochodzie.

Przejechałem na nich do tej pory kilkanaście tysięcy kilometrów. Mam już wstępnie wyrobione zdanie na temat jakości produktów spod marki TRW.

Opinia dotyczy tarcz hamulcowych TRW DF4850S oraz klocków TRW GDB1683 do Forda S-Max (2006-2015) / Mondeo – oś przednia.

Parametry tarcz hamulcowych TRW DF4850S:

Producent: TRW
Powierzchnia: lakierowana
Typ tarczy hamulcowej: wentylowany
Średnica: 300 mm
Grubość tarczy hamulcowej: 28 mm
Minimalna grubość: 26 mm
Wysokość: 52 mm
Ilość otworów: 5
Średnica otworu centrującego: 63,5 mm
średnica otworu: 108 mm
Wymiar gwintu: 15,75
Przetwarzanie: wysoko nawęglany

Parametry klocków TRW GDB1683:

Producent: TRW
Kod produktu: GDB1683
Długość 1: 156,4 mm
Wysokość 1: 72 mm
Grubość 1: 19 mm
Długość 2: 155,2 mm
Wysokość 2: 66,7 mm
Grubość 2: 20 mm
Styk ostrzegawczy o zużyciu nie przygotowany dla wskaźnika zużycia

Zalety i wady

Zalety:

  • Bicia na kierownicy nie ma,
  • Tarcze nie zużywają się szybko,
  • Klocki nie pylą nadmiernie – to dla mnie ważne, bo nie lubię zasypanych pyłem felg,
  • Podczas hamowania nie ma żadnych dźwięków,
  • Siła hamowania jest na średnim poziomie (żylety nie ma).

Wady:

  • Jest jedna podstawowa wada tego zestawu hamulcowego. Porobiły się rowki na powierzchni tarczy hamulcowych.
  • Powstałe rowki na pewno zmniejszają siłę hamowania.

Czy poleciłbym komuś te tarcze? Sam nie wiem. Sam kupiłem też tarcze i klocki TRW na oś tylną, ale to tylko dlatego, że przed zakupem nie sprawdziłem w jakim stanie są tarcze z przodu. Nie przyszło mi to do głowy, a na codzień tego nie sprawdzam. Teraz bym się pewnie zastanowił.

Zdania na temat, czy na tarczy mogą powstawać rowki są podzielone. Jedni klasyfikują to jako uszkodzenie traczy, dla innych to normalna sprawa nie dająca powodów do reklamacji wyrobu. Ciężko powiedzieć, kto ma rację. Ja na pewno nie będę nic z tym robił, poczekam i zobaczę jak sprawa się rozwinie.

Z drugiej strony kombinacje z tarczami Zimmerman czy Brembo, które na forum niby wszyscy polecają jakoś mnie nie przekonywały. Bo jak się poszuka w sieci, to o tych markach, czy produktach tych marek też są różne opinie.

Zdjęcia pojazują stopień zużycia i stan tarczy po 19 miesiącach użytkowania (ponad 1.5 roku) i przejechaniu kilkunastu tysięcy kilometrów.

Rowki w tarczy hamulcowej jakoś specjalnie mi nie przeszkadzają. Dlatego jeśli posłużą dłużej to pewnie zweryfikuję ocenę na pozytywną.

Na ten moment moja opinia jest neutralna – nie polecam, nie odradzam.

Tym bardziej, że na znalazłem taką opinię, że przyczyną powstawania rowków w tarczy może być delikatne używanie hamulca. A ja tak właśnie go używam. Kto wie.

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.